Projekta “Share Play” aktivitātes pavasarīgajā Polijā
Starptautiskajā projektā Erasmus + iesaistītie Trapenes skolas skolotāji un skolēni aprīļa beigās devās uz Poliju, kur piedalījās Specjalnu Osrodek Szkolno-Wychowawczy Sieradz pilsētā. Šīs bija starpvalstu mācīšanās/mācīšanas/mācību aktivitātes no 17.- 23.aprīlim, kurās piedalījās skolēni Toms Tomiņš, Rūdolfs Āboliņš, Mārtiņš Biļinskis, Madara Šteinberga un viņu pavadošie skolotāji Aivars Maltavnieks un Lūcija Kapača.
Projekta dalībniekiem bija iespēja iepazīties ar 3 dažādām Sieradz skolām –pamatskolu, kurā mācās 1000 skolēni, profesionāli tehnisko skolu un mūsu projekta dalībskolu skolēniem ar īpašām vajadzībām. Visas skolas ir mūsdienīgas, aprīkotas ar visu nepieciešamo. Pamatskolā ir plašas sporta iespējas, īpaši jāuzsver ļoti lielais peldbaseins. Mūsu partneru skolā uz tikšanos bija ieradušies Sieradz reģiona pārstāvji, lai apsveiktu katras valsts pārstāvjus, bet vietējie un ģimnāzijas skolēni visus sagaidīja ar koncertu un aktivitāšu organizēšanu.
Skolēniem par neaizmirstamām atmiņām kļuva daudzveidīgās aktivitātes – pilsētas spēle “Celsim fabriku” Lodzā, kur vajadzēja orientēties pēc kartes, lai atrastu vajadzīgos objektus un izpildītu visus uzdevumus (krustvārdu mīklu par Lodzas pagātni un tagadni, pilsētas muzejā atrastu visas nepieciešamās atbildes, saliktu puzli, veiktu neskaitāmas sportiskas un prāta aktivitātes). Lai to visu izpildītu, bijām veikuši apmēram 5 km, bet tas veicināja komunikāciju un vienoja komandu biedrus no dažādām valstīm. Sienas apgleznošana par projekta tēmu, darbošanās origami tehnikā, kopīgā projekta dārza veidošana, sportiskās aktivitātes boulinga zālē, ūdens atrakciju parka apmeklēšana deva gan jaunu pieredzi, gan pozitīvas emocijas.
Plašāka Polijas iepazīšana notika ekskursiju laikā – Varšavas vecpilsētas un kara muzeja apmeklējums, Sieradz interesantāko objektu un vējdzirnavu apskate Uniejew pilsētiņā, Lodzas pilsētas iepazīšana. Bet par aizraujošāko un skaistāko ekskursiju gribam atzīmēt Krakovas vecpilsētas apskati.
Trapenes pamatskolas skolēni atzinīgi novērtē projektā iegūto – jaunas prasmes un zināšanas, pieredzi, pozitīvas emocijas, jauniegūtos draugus utt. Piemēram, Toms Tomiņš (4.klase) kā galvenos ieguvumus saskata – jauni draugi no Rumānijas un Norvēģijas, iespēja komunicēt, izmantot angļu valodas runas prasmes, pilsētas spēle Lodzā, Krakovas vecpilsētas apskate un ūdens atrakciju parka apmeklējums. Rūdolfs (5.kl.)novērtē iespēju darboties kopā ar citu valstu skolēniem un iepazīt dažādas jaunas un interesantas vietas.
Projekta noslēguma tikšanās notiks Turcijā, kur tiks izvērtēti 2 gadu ieguvumi un sagatavoti projekta materiāli.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Skolēnu atsauksmes par ceļojumu.
Rūdolfs Āboliņš, 5.klase
Madara Šteinberga, 9.klase
Mārtiņš Biļinskis