Saistītie raksti

Zaļo dzelzceļu (Green Railways) maršruts sāk jauno tūrisma sezonu

Print Friendly, PDF & Email

 

 

Aizvien plašāk zināms kļūst Interreg Igaunijas – Latvijas pārrobežu sadarbības projekts Nr.Est-Lat 24 “Zaļie dzelzceļi” (Green Railways). Šajā  projektā Vidzemes Tūrisma asociācija (VTA), sadarbojoties ar 25 Vidzemes un Dienvidigaunijas pašvaldībām un organizācijām, veido jaunu tūrisma piedāvājumu – nemotorizētā tūrisma takas pa bijušajām platsliežu un šaursliežu dzelzceļa līnijām Ziemeļlatvijā un Dienvidigaunijā. Maršrutā tiek izmantoti arī savienojošie posmi, tai skaitā velomaršruts “Tour de LatEst” un šaursliežu dzelzceļš (bānītis) posmā Alūksne-Gulbene.

Maršruts, kura kopējais garums ap 750 km, paredzēts visām paaudzēm un sagatavotības pakāpei, un tas izmantojams visu gadu – gan velobraucieniem un pārgājieniem, nūjošanai, zirgu izjādēm vasarā, gan slēpošanai un izbraucieniem suņu pajūgos ziemas sezonā.

Jauno maršrutu popularizējot, veiksmīgi aizvadītas starptautiskās tūrisma izstādes Rīgā un Tallinā, kur projekts „Zaļie Dzelzceļi” piedalījās ar jaunu stendu. Stends ataino vilciena kupeju, demonstrē savdabīgos infostendus, kas veidoti uz gulšņiem, vienlaikus iepazīstinot apmeklētājus ne vien ar kartēm, bet arī ar videomateriāliem par maršrutu.

Vidzemes Tūrisma asociācija prezentēja “Zaļo dzelzceļu” tūrisma maršruta karti latviešu, igauņu un angļu valodā. Jaunums bija kabatas formāta karte posmam Ieriķi – Gulbene. Šādas detalizētas kartes paredzētas visiem maršruta posmiem.

Apmeklētāju interese bija liela, un abās izstādēs „Zaļo Dzelzceļu” stendu apmeklēja gan individuālie ceļotāji, velo entuziasti, ģimenes ar bērniem, skolēnu un senioru grupu vadītāji, tūrisma aģentūras un gidi, gan arī preses pārstāvji. Strādājot stendā, bija prieks par apmeklētāju jautājumiem, stāstiem par jau izbraukātajiem maršrutiem un plāniem iepazīt arī citus Igaunijas un Vidzemes ceļus un takas.

Izstādē BALTTOUR – 2019 “Zaļo Dzelzceļu” stends saņēma apbalvojumu “Par ilgtspējīgas un ekoloģiski nozīmīgas idejas pārstāvniecību”.

Popularizējot maršrutu, „Zaļo dzelzceļu” kartes un informācija par to ir aizceļojušas vēl uz vairākām starptautiskām tūrisma izstādēm, tādēļ varam sagaidīt interesentus no Nīderlandes, Spānijas, Lietuvas, Somijas, kā arī, protams, no Latvijas un Igaunijas. Starptautiskajā tūrisma izstādē “ITB 2018” Berlīnē  Latvijas nacionālajā stendā turpināsies „Zaļo Dzelzceļu” prezentēšana. Ņemot vērā apmeklētāju  lielo interesi par maršrutu, varam prognozēt, ka šovasar „Zaļo dzelzceļu” takās varēsim manīt vairāk tūristu.

Maršruts ved arī caur Api.
Apes posms ietver bānīša stacijas ēku, kas bagātināta ar vēsturisko informāciju, un bijušo dzelzceļa līnijas posmu 3,8 km garumā līdz Igaunijas robežai. Ne mazums vietējo iedzīvotāju un tūristu jau iepazinušies ar izvietotajiem informācijas stendiem un pār atjaunoto Jašupītes tiltiņu devušies iepazīt jauno taku. To skaitā bijuši arī D.Ozoliņa Apes vidusskolas tūrisma pulciņa dalībnieki, vairākas apeniešu ģimenes. Labvēlīgos laikapstākļos visi interesenti drīzumā tiks aicināti uz pārgājienu gida pavadībā, tādēļ sekojiet informācijai Apes novada mājaslapā http://www.apesnovads.lv.

Informācija par projektu atrodama mājas lapā: greenrailways.eu.

Šis raksts atspoguļo autora viedokli. Programmas vadošā iestāde neatbild par tajā ietvertās informācijas iespējamo izmantošanu.

Astra Binde
tūrisma gids,  tūrisma pulciņa vadītāja D.Ozoliņa Apes vidusskolā

 

 

 

Dalīties:
6. marts, 2019, Madara Tjuksa
lveerudeen

Gaisa temperatūra Apē

Rakstu arhīvs