18.jūlijā plkst.10:00 Finanšu un tautsaimniecības komitejas 7.sēde

25.jūlijā plkst.14:00 Domes kārtējā 10. sēde

Saistītie raksti

Zaļie lielceļi plāno nākošos darbus

Print Friendly, PDF & Email

Pēdējo gadu laikā Vidzemē un Dienvidigaunijā ir atjaunoti izveidoti aptuveni 300km velo un kājāmgājēju maršruti (greenways), kas ved izmantojot kādreizējās dzelzceļa līnijas, izveidoti jauni tūrisma objekti: sliežu velosipēdi un drezīnas. Projekta partneri tikās divu dienu garumā, lai apkopotu izdarīto un apskatītu dabā maršrutus, apsveikt ar padarīto un turpināt attīstīt zaļos ceļus. 

Maija noslēgumā projekta partneri un ieinteresētās puses no Latvijas un Igaunijas tikās Valgā, lai pārrunātu Igaunijas –Latvijas prokjekta „Green Railways” ietvaros padarīto. Ceļš zīmīgi uzsākās Valkā/Valgā: viena pilsēta – divas valstis. 29. maija rīta agrumā visi devās uz Gulbeni, kur visi brauciena dalībnieki varēja iepazīties ar izstādi „Dzelzceļš un Tvaiks”. Lietus nevienu netraucēja izmēģināt spēkus, lai iekustinātu drezīnas, kā arī sliežu velosipēdu. Daudzi pirmo reizi apmeklēja Alūksnes Bānīša stacijas izstādi, kur dzelzceļa vēsture ir iedzīvināta dzīvesstāstos un laikmetu ainās, fotogrāfijās un videosižetos. Igaunijas pusē, pie Harglas, dalībnieki izgājā „zaļā dzelzceļa” posmu, kur zīmīgi arī pie Harglas upes tilta tika uzstādīta informatīva plāksne, kas vēsta par tilta vēsturi.

Vakarā Valgas stacijā, projekta dalībniekus, ar savu vizīti pagodināja Latvijas Republikas Satiksmes ministrs Tālis Linkaits. Viņš atzina, ka ņemot vērā, cik vēsturiski nozīmīgs ir dzelzceļš Latvijai, ir liels prieks un gods, ka vēsture tiek iedzīvināta ar zaļo ceļu tūrisma maršutiem.

Pēc aktīvām greenways vizītēm, nākošā diena tika veltīta konferencei. Dzelzceļi tika apskatīti no visām pusēm. Vēsturnieks Andris Biedriņš iepazīstināja ar līnijām, kuras arī ir iespējams iztīrīt un pielāgot tūrisma maršuta vajadzībām. Kā viens no svarīgākajiem un nozīmīgākajiem tika uzsvērts Rūjiena – Maizakīla virziens. 

Prezentācijas no konferences:

Andris Biedriņš: VIDZEMES UN DIENVIDIGAUNIJAS SLĒGTIE DZELZCEĻI UN TO IZMANTOŠANAS POTENCIĀLS

Sille Talvet Unt: Zaļais Dzelzceļš: “Ko mēs piedāvājam un kā pie tā nonācām?” (angļu valodā)

Vilja Veinberg, Igaunijas Velosipēdu muzejs

Kristiina Jors, “Developments and Trends in Estonian Nature Tourism”  (angļu valodā)

Liels paldies visiem projekta partneriem par padarīto, kā arī ieinteresētajām pusēm, kas aktīvi ir piedalījušies projekta realizācijā un zaļo ceļu izveidošanā!

Projekta aktivitātes, kā arī zaļo ceļu attīstība turpināsies, lai dažādotu piedāvājuma klāstu, kā arī, lai uzlabotu jau esošās līnijas un infomratīvos materiālus.

Par jaunumiem turpiniet sekot:

Latvijas Zaļo ceļu asociācija Facebook @greenways.lv

Green Railways

Foto: Nils Smeltertis

Informāciju sagatavoja:
Alise Plaude, 
projekta „Green Railways” sabiedrisko attiecību speciāliste
Vidzemes Tūrisma asociācija
+371 20220072

Šī mājaslapa atspoguļo autora viedokli. Programmas vadošā iestāde neatbild par tajā ietvertās informācijas iespējamo izmantošanu.

Dalīties:
3. jūnijs, 2019, Madara Jakobsone
lveerudeen

Gaisa temperatūra Apē

Rakstu arhīvs